آخرین اخبار
کد مطلب: 146489
ترامپ: کاخ سفيد دست دموکرات‌ها نمي‌افتد/شکست را نمي‌پذيرم
تاریخ انتشار : 1399/10/16 09:03:41
نمایش : 918
رئيس‌جمهور آمريکا در يک سخنراني در ايالت جورجيا مدعي شد کاخ سفيد و مجلس سنا دست دموکرات‌ها نخواهد افتاد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا بامداد سه‌شنبه بار ديگر ادعاهاي خود درباره وقوع تقلب در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا را تکرار کرد و گفت که «ليبرال دموکرات‌ها»، کاخ سفيد را تصاحب نخواهند کرد.

ترامپ که در يک سخنراني در ايالت جورجيا براي حمايت از نامزدهاي حزب جمهوري‌خواه در انتخابات مجلس سنا حضور داشت گفت: «امکان ندارد ما در جورجيا باخته باشيم. دو تا انتخابات داشتيم در هر دو برنده شدم.»

او در بخش ديگري از سخنانش با تأکيد بر اينکه به تلاش براي تغيير نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري ادامه خواهد داد به صورت تلويحي گفت که «جو بايدن»، رئيس‌جمهور منتخب آمريکا به عنوان رئيس‌جمهور وارد کاخ سفيد نخواهد شد. 

او گفت: «اگر مجلس سنا و کاخ سفيد دست دموکرات‌ها بيفتد - البته اين کاخ سفيد دست آنها نخواهد افتاد- با تمام توانمان مبارزه خواهيم کرد.» ترامپ در بخشي از سخنانش هم تأکيد کرد شکست در انتخابات را نمي‌پذيرد. 

ترامپ همچنين ابراز اميدواري کرد «مايک پنس»، معاون رئيس‌جمهور آمريکا از جايگاهش به عنوان رئيس‌ مجلس سنا استفاده کرده و به او براي تغيير نتيجه انتخابات کمک کند. 

او گفت: «اميدوارم مايک پنس به کمکمان بيايد. اميدوارم که معاون عالي‌قدر رئيس‌جمهور به کمکمان بيايد. او آدم بزرگي است. البته اگر کمک نکند اينقدر دوستش نخواهم داشت.»

هفته پيش رسانه‌ها گزارش داده بودند ترامپ از مايک پنس که رياست مجلس سنا را هم به عهده دارد خواسته نتايج رأي‌گيري در «مجمع گزينندگان» را تأييد نکند.

ترامپ چهارشنبه دو هفته پيش در حساب کاربري‌ خود در توييتر درخواست يکي از هوادارانش را که در آن از مايک پنس خواسته شده بود در جلسه روز ۶ ژانويه از تأييد رأي‌گيري مجمع گزينندگان خودداري کند، بازنشر کرد.

شبکه سي‌ان‌ان چند روز بعدتر گزارش داد دونالد ترامپ چند ساعت قبل از بازنشر اين پيام در توييتر ديداري در دفتر کارش با مايک پنس داشته است.

اعضاي مجمع گزينندگان چند هفته پيش با شرکت در جلسه‌اي در ايالت‌هاي مختلف، بر اساس نتيجه انتخاباتي که سوم نوامبر برگزار شد رأي خودشان به هر يک از دو نامزد انتخاباتي به صندوق انداختند. در پايان اين رأي‌گيري جو بايدن همان‌طور که برآورد شده بود با ۳۰۶ رأي الکترال به عنوان رئيس‌جمهور منتخب آمريکا انتخاب شد. 

آراي الکترال قرار است روز ۶ ژانويه ۲۰۲۱ طي جلسه‌اي در کنگره با حضور اعضاي مجلس سنا و مجلس نمايندگان شمارش شوند.

يک منبع مطلع به سي‌ان‌ان گفت: «ترامپ براي مبارزه با [نتيجه رأي] مجمع گزينندگان بسيار مصمم است و هنوز فکر مي‌کرد کار به پايان نرسيده است.»

ترامپ اخيراً به اطرافيانش گفته که مايک پنس به اندازه کافي به او براي رسيدن به اهدافش جهت برگرداندن نتيجه انتخابات کمک نمي‌کند. او در روزهاي اخير روي نقش سنتي‌اي متمرکز شده که مايک پنس قرار است روز ۶ ژانويه در راستاي تأييد نتيجه رأي‌گيري الکترال انجام دهد. مايک پنس، رئيس سنا است و روال تأييد آراي الکترال زير نظر او انجام مي‌شود.

منابع آگاه مي‌گويند ترامپ در روزهاي اخير مسئله را با مايک پنس مطرح کرده و از شنيدن اينکه پنس نمي‌تواند نتيجه انتخابات را در جلسه ۶ نوامبر تغيير بدهد متحير شده است.

پنس و مقام‌هاي کاخ سفيد تلاش کرده‌اند به ترامپ بفهمانند که رياست او بر آن جلسه جنبه تشريفاتي دارد و او نمي‌تواند به صورت يکنفره نتيجه آراي الکترال را رد کند.

انتهاي پيام/ 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس